تكواندو - چين و مكزيك مدال‌آوران طلايي روز نخست

نخستين روز از پيكارهاي تكواندوي بازي‌هاي المپيك پكن با كسب دو مدال طلاي بانوان و مردان براي كشورهاي چين و مكزيك به پايان رسيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در پايان مسابقات تكواندوي وزن اول بانوان (49-) وو جينگ يو از چين به مقام قهرماني رسيد، شركت كننده‌ي تايلند دوم شد و تكواندو كاران ونزوئلا وكوبا مشتركا سوم شدند.

در مسابقات وزن اول مردان (58-) كيلوگرم پرز از مكزيك به مدال طلا دست يافت تكواندوكار دومينكن نائب قهرمان شد و نمايندگان افغانستان و چين تايپه مشتركا سوم شدند.

از نقاط قابل توجه در پيكارهاي روز نخست كسب مدال برنز براي روح الله نيكپاي تكواندوي افغانستاني بود كه بدين ترتيب اولين مدال تكواندوي افغانستان در المپيك به دست آمد.

سايت رسمي فدراسيون جهاني تكواندو در پايان مسابقات روز نخست در گزارشي ويژه عنوان كرد چين كشور ميزبان و مكزيك با كسب مدال طلا در روز نخست پيكارها برتري خود را به همگان نشان دادند.

در اين گزارش با اشاره به اينكه افغانستان اولين مدال تاريخ المپيك خود را توسط نيكپاي در تكواندو به دست آورد گفت وگوهايي را نيز با مدال آوران مسابقات روز نخست انجام داد.

وو جينگ يو تكواندوكا زن چيني كه مدال طلاي وزن نخست بانوان را به دست آورد در اين خصوص گفت:‌مدت هاي طولاني در انتظار اين روز بودم و اينك بسيار هيجان زده‌ام من مي خواهم از همه‌ي كساني كه در اين راه به من كمك كرده‌اند تشكر كنم اين جايزه‌اي است براي همه.

هم‌چنين "پرز" تكواندوكاي مكزيكي كه مدال طلاي وزن مردان را كسب كرد نيز گفت:‌ سرانجام روياي من به واقعيت پيوست من مي‌خواهم از همه‌ي كساني كه من را حمايت كردند و همه‌ي كساني كه تكواندو را حمايت كردند تشكر كنم. حريف ديدار فينال من بسيار قدرتمند بود و بسيار حمله كرد. هم‌چنين تاكتيك او نيز بسيار عالي بود.

رضا نادريان و سارا خوش‌جمال فكري دو نماينده‌ي وزن اول تكواندوي ايران در روز نخست از دور مسابقات وداعي زودهنگام داشتند.

هیچ نظری موجود نیست: