بازتاب غيبت رضازاده در آستانه‌ي معرفي قوي‌ترين مرد جهان -


ويژه‌نامه المپيك روزنامه‌ي "چاينا ديلي" كه هر روزه منتشر و بين همه‌ي شركت كنندگان در المپيك توزيع مي‌شود، امروز (سه‌شنبه) در آستانه‌ي شناخته شدن قوي‌ترين مرد جهان گزارشي از غيبت حسين رضازاده و شانس‌هاي اين وزن براي گرفتن مدال طلا منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از پكن، اين گزارش كه در صفحه‌ي هفتم ويژه‌ نامه‌ي چاينا ديلي به چاپ رسيده، عكس بزرگ "آرتم يوداچين" قهرمان اوكرايني را به چاپ رسانده و زير آن نوشته: "به لطف كناره‌گيري حسين رضازاده كه سورپرايزي بزرگ براي بازي‌هاي المپيك بود، شايد قهرمان اوكرايني بتواند مدال طلا را كسب كند."

در ادامه آمده است: كناره‌گيري حسين رضازاده به عنوان قهرمان دو دوره‌ي بازي‌هاي المپيك يك سورپرايز بزرگ براي مسابقه‌هاي وزنه‌برداري بود و شانس را براي ديگران ايجاد كرد تا بتوانند به مدال طلا رسيده و عنوان غير رسمي قوي‌ترين مرد جهان را كسب كنند.

معروف‌ترين كسي كه بتواند اين كار را بكند، ويكتورز شرباتيس وزنه‌بردار 33 ساله‌ي لتوني است كه اميدوار است با رقابت با وزنه‌برداران روسيه، آلمان و اوكراين اين مدال را به مدال قهرماني جهان و قهرماني‌اش در اروپا اضافه كند.

اما، رييس فدراسيون وزنه‌برداري روسيه مي‌گويد: "بجز قهرمان ايراني كساني ديگري هم هستند كه با قدرت به دنبال مدال طلا هستند. اما، ما اميدواريم اين طلا به ما برسد."

رضازاده كه به هركول ايران معروف است، در حالي كه به دنبال كسب سومين مدال طلايش بود، ماه قبل به دليل توصيه‌ي پزشكان از حضور در المپيك كناره‌گيري كرد و در غياب او وزنه‌بردار جوان 24 ساله كه عنوان قهرماني آسيا را هم دارد، با نام رشيد شريفي پا به ميدان رقابت‌ها گذاشته است.

در ادامه اين گزارش مي‌افزايد: غيبت رضازاده همانند از دست دادن يك چيز بزرگ براي ورزش دنياست. در اين رابطه سخنگوي فدراسيون بين‌المللي وزنه‌برداري مي‌گويد: "ما يك ستاره‌ي بزرگ را از دست داده‌ايم و اكنون به دنبال چهره‌ي جديدي براي وزنه‌برداري دنيا هستيم."

گزارش چاينا ديلي در ادامه به سخنان شانس‌هاي اصلي كسب عنوان قوي‌ترين مرد جهان درمورد آخرين وضعيت آمادگي‌شان مي‌پردازد.

هیچ نظری موجود نیست: