آمريكا قهرمان شد - بسكتبال





تيم ملي بسكتبال در روز درخشش كوبي برايانت، ستاره بي‌چون و چرايش عنوان قهرماني رقابت‌هاي بسكتبال بيست و نهمين دوره بازي‌هاي المپيك پكن را بدست آورد.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملي بسكتبال آمريكا ظهر امروز (يكشنبه) بوقت تهران در ديدار پاياني بازي‌هاي بسكتبال المپيك پكن در برابر تيم ملي اسپانيا قهرمان جهان قرار گرفت و در پايان با ارايه يك بازي برتر با نتيجه‌ي 118 بر 107 مقابل اين تيم به پيروزي دست يافت.


تيم ملي آمريكا كه در طول ديدارش مقابل اسپانيا همواره از حريف پيش بود، در پايان چهار وقت اين ديدار به ترتيب با نتايج (38-31)، (31-30)، (22-21) و (27-25) به برتري دست يافت.


آمريكايي‌هاي بلندآوازه در بسكتبال با درخشش ديويد ويد، كوبي برايانت و لبرون جيمز توانستند تيم سخت‌كوش و منظم اسپانيا را از پيش‌رو بردارند و يك مدال طلاي ديگر را به افتخارات چندين چندساله خود اضافه كنند.


در سوي ديگر ميدان هم فرناندز و پوگسول هر كدام با كسب 22 و 21 امتياز روز پرباري را پشت سر گذاشتند اما، در نهايت مغلوب تيم سياه‌پوش آمريكا شدند.


در تيم آمريكا ديويد ويد با كسب 27 امتياز، دو ريباند به عنوان امتيازآورترين بازيكن ميدان معرفي شد. اين در حالي بود كه كوبي برايانت به عنوان بهترين ورزشكار روز شانزدهم بازي‌هاي المپيك معرفي شد. او با كسب 110 امتياز در رده‌ي نخست بهترين‌هاي اين روز قرار گرفت.


پيش از اين تيم ملي آرژانتين با غلبه بر ليتواني به مدال برنز مسابقات بسكتبال دست يافته بود. همچنين تيم زنان آمريكا هم براي ششمين بار به مدال طلاي اين رده دست پيدا كرد.

هیچ نظری موجود نیست: