با كسب نشان طلاي المپيك پكن؛ "هادي ساعي" پرافتخارترين ورزشكار ايران در المپيك شد



هادي ساعي با قهرماني خود در پيكارهاي وزن سوم المپيك نخستين و آخرين مدال طلاي كاروان 54 نفره‌ي ورزش ايران در المپيك بيست و نهم را كسب كرد.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مسابقه‌ي فينال پيكارهاي وزن سوم ساعي در برابر "مائورو سارمينتو" غول 196 سانتي‌متري ايتاليا قرار گرفت و در پايان راند سوم توانست با حساب 6 بر 4 بر اين حريف غلبه كند.


ساعي در راند اول با حساب 4 - 2 از اين حريف عقب بود كه در راند دوم امتياز را مساوي كرد و در راند سوم با ارايه‌ي يك بازي مقتدرانه به مقام قهرماني رسيد و دومين مدال طلاي متوالي خود در المپيك را كسب كرد.


به اين ترتيب هادي ساعي با كسب دو مدال طلا و يك برنز از سه دوره حضور در المپيك پرافتخارترين ورزشكار تاريخ ورزش ايران در بازي‌هاي المپيك لقب گرفت.


حسين رضازاده با دو مدال طلا، غلامرضا تختي با يك مدال طلا ، دو نقره، محمد نصيري با يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز و رسول خادم با يك مدال طلا و دو برنز از افتخار آفرينان ورزش ايران در المپيك بودند.


ساعي تا پيش از رسيدن به فينال "بيستا ديپاك" از نپال را با حساب هفت بر صفر شكست داد. در مرحله‌ي يك چهارم نهايي "ژوگو" از چين را سه بر دو مغلوب كرد.


وي در ادامه در مرحله‌ي نيمه نهايي "راشد احمداف" تكواندوكار آذربايجاني را چهار بر يك پشت سر گذاشت و سرانجام در ديدار پاياني برابر "مائورو سارمينيو" از ايتاليا با حساب 6 بر 4 پيروز شد و مدال طلاي المپيك را از آن خود كرد.


در مسابقات وزن سوم مردان "ژوگو" و "استيون لوپژ" مشتركا سوم شدند. راشد احمداف و آرون كوك در رده‌ي پنجم قرار گرفتند و بيستا ديپاك به همراه سباستين كونان از ساحل عاج جايگاه هفتم را از آن خود كردند.

هیچ نظری موجود نیست: