كوتاهي از كميته‌ي ملي المپيك و روساي فدراسيون‌هاست - بهزاد كتيرايي: عملكرد كاروان ايران در المپيك مثبت بوده است


بهزاد كتيرايي با تبريك كسب مدال طلاي المپيك توسط هادي ساعي گفت: عملكرد كاروان اعزامي ايران به المپيك پكن را به دلايل مختلف مثبت ارزيابي مي‌كنم.



رييس فدراسيون كاراته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در اين دوره از بازي‌ها براي اولين بار به لحاظ كميت در 14 رشته سهميه حضور در المپيك را كسب كرديم كه بي‌سابقه بوده است و نشان دهنده سياست مثبت ورزش كشور به لحاظ اولويت توسعه است.



وي افزود: همواره مشكل ورزش ايران در دوره‌هاي مختلف المپيك اين بوده كه بار ورزش به روي دو سه رشته خاص مانند وزنه‌برداري، كشتي و تكواندو بوده است و اگر اتفاقي براي يكي از اين رشته‌ها رخ دهد كل ورزش تحت تاثير قرار مي‌گيرد.



كتيرايي خاطر نشان كرد: نمونه بارز اين مطلب عدم حضور رضازاده در مسابقات وزنه‌برداري المپيك و يا عدم نتيجه گيري كشتي است. بايد به نقطه‌اي برسيم كه به جاي سه رشته حداقل به روي مدال‌آوري 10 يا 15 رشته‌ي ورزشي خود در المپيك حساب كنيم.



مديركل اسبق حراست سازمان تربيت بدني با بيان اين كه عملكرد تيم ملي تكواندو در المپيك صددرصد موفقيت‌آميز بوده است، گفت: نمي‌توانيم بگوييم جودو ناموفق بود زيرا اين بار با شش شركت كننده در مقابل هفت سهميه كامل دوره قبل توانستيم عناوين گذشته را تكرار كنيم. در رشته‌هاي تيراندازي با كمان براي اولين بار و بسكتبال پس از 60 سال وارد المپيك شديم كه به عنوان رشته‌هاي نوپا در المپيك در راستاي توسعه ورزش، رخ داد. براي اولين بار دوچرخه‌سواران ما از خط پايان عبور كردند و نقطه قابل توجه اين است كه ورزش ايران، ورزشي پاك است و برخلاف بسياري از كشورها با رعايت اخلاق ورزشي و پهلواني به افتخارآفريني مي‌انديشد.



كتيرايي تصريح كرد: اولين حضور تنيس روي ميز در المپيك و همچنين يك گام فاصله‌ي بوكس با مدال‌آوري در المپيك قابل تقدير است. عدم حضور رضازاده در وزنه‌برداري گرچه منجر به كسب مدال نشد اما جانشين رضازاده مقام ششم را از آن خود كرد.



وي درباره كسب نتايج نامطلوب و شكست مطلق كشتي در المپيك گفت: اين كه بگوييم عدم نتيجه‌گيري كشتي به سازمان تربيت بدني برمي‌گردد بي‌انصافي است، زيرا سازمان به سهم خود بيشترين امكانات را به لحاظ مادي، برگزاري اردوها و تداركات در اختيار كشتي قرار داد و نقايص فني كشتي به درون آن باز مي‌گردد و بايد مسئولان فدراسيون آن را بررسي كنند. از طرفي مديريت يزداني‌خرم را نبايد زير سوال برد، به عنوان مثال من به عنوان رييس فدراسيون كاراته نيازهاي ساختاري اين فدراسيون از نظر تامين خانه كاراته و جذب اسپانسر در حد توان را تامين كردم و حال اگر در ميدان مسابقه كاراته‌كاران ضعيف ظاهر شوند به ضعف فني بازمي‌گردد نه ضعف مديريت اجرايي.



كتيرايي تصريح كرد: به نظر مي‌رسد كوتاهي و تقصيرات صورت گرفته در سطح كميته‌ي ملي المپيك و روساي فدراسيون‌ها قابل بررسي است و آن‌ها بايد پاسخ‌گو باشند.



انتهاي پيام

هیچ نظری موجود نیست: